Articole Internet

Alternative Google AdWords

Când ne gândim la o campanie PPC (Paid Per Click), primul serviciu care ne vine în minte este AdWords de la Google. Chiar adaca este o rețea foarte bună, este de asemenea și una foarte scumpă. Chiar și cu cuvinte cheie și grupuri țintă selectate cu grijă, se întâmplă des plătești mai mult pentru AdWords decât obții întoarcere a investiției. Costul este principalul motiv pentru a caută alternative. Din fericire, avem la dispoziție aceste alternative și unele dintre ele pot obține rezultate mai bune decât AdWords în termeni de rentabilitate și de întoarcere a investiției.

Acestea sunt 12 alternative grozave pe care ar trebui le iei în considerare:

1. Facebook paid ads (reclame plătite pe Facebook) sunt o alternativă foarte bună, mai ales dacă ai grup țintă o audiență tânăra. Facebook este numărul 1 rețea de socializare și (aproape) toată lumea are un cont pe această platforma. Facebook ads oferă foarte multe opțiuni de target-are a audienței (vârstă, locație geografică, gen, hobby-uri) a celor care vizitează reclamele tale. Totuși, ia în considerare faptul rată de click-uri pe Facebook este mai mică, așa nu te descuraja dacă pe reclamele tale afișate pe Facebook vei obține mai puține click-uri decât pe alte rețele. Acest lucru este perfect normal.

2. Reclame Yahoo!/Bing de la Microsoft

Motoarele de căutare Bing și Yahoo sunt competitorii Google. Însă, aceștia nu sunt competitori doar în căutările online ci și în reclamele online. Yahoo!/Bing ads, cunoscut anterior Microsoft AdCenter a apărut după ce rețeaua de reclame a Microsoft și Yahoo! și-au unit forțele întreacă Google AdWords. Reclamele Yahoo!/Bing nu sunt o alternativă ieftină a AdWords-ului dar ar trebui totuși iei în considerare este una destul de bună. În mare parte oferă reclame pe căutări (plasate în rezultatele căutărilor pe motorul decautare Bing) și dacă manageriezi corect cuvintele cheie, poți obține rezultate fantastice.

3. Amazon Product Ads (reclamele de produse Amazon)

Cea mai mare piață de desfacere online este și un spațiu de reclame imens. Amazon Product Ads plasează reclamele tale pe paginile produselor. Acest fapt face pozitionara reclamelor fie specific targetate dacă un utilizator citește despre un produs similar cu al tău, iar în acest caz e foarte posibil reclamele tale capteze atenția acestuia. În timp ce Amazon vinde aproape orice în afară de nave spațiale, este o alternativă bună pentru aproape orice nișă deoarece șansele fie numeroase produse în nișă în care activezi care fie publicate lângă reclamele tale.

4. Clicksor

Pe lângă cele trei alternative la AdWords (Facebook, Yahoo!/Bing ads, și Amazon), sunt la dispoziție mai multe rețele mai mici. Una dintre ele este Clicksor. Nu este cea mai ieftină alternativă deoarece are un minim de $0.05 cenți pe click dar este una bună deoarece ratele de conversie sunt excelente. În cazul în care click-urile sunt scumpe pentru ține, verifică alte forme de reclame oferite de Clicksor, cum ar fi popunders sau interstitials care sunt CPM sau un mix între CPM și click-uri.

5. 7Search

În termeni de costuri, 7Search este probabilcel mai convenabilă rețea de reclame. Are o rată minimă de plata per click, converșii mari (deși acest lucru depinde de nișă) dar și un număr mare de click-uri frauduloase. Oricum, chiar și cu aceste click-uri multe click-uri false, este încă o alternativă foarte atractivă la Google AdWords.

6. AdBrite

AdBrite este o altă rețea mare de reclame și o parte din cei care au folosit-o afirmă le merge foarte bine. Costurile variază cel mai mult după cuvintele cheie, deci o alternativă, nu înseamnă e neapărat mai ieftin (deși aceleași cuvinte cheie costă mult mai puțîn decât pe AdWords). AdBrite oferă multe opțiuni flexibile de targetare a audienței și mai multe tipuri și mărimi de reclame. Pe lângă astea, sunt și rate de conversie decente. Ce poți cere mai mult?

7. Bidvertiser este foarte apropiat de AdSense și AdWords. Este o altă rețea mare care cuprinde numeroase siteuri. Ce este mai diferit în cazul acestei rețele este CPC-ul relativ mic cu rate de conversie moderate. Nu este o alternativă pentru toate nișele dar în ansamblu este o alegere bună.

8. Dynamic Oxygen

Dynamic Oxygen este o rețea de reclame relativ necunoscută dar tot are câteva oferte bune. Cam la fel și la Clicksor și AdBrite, acestea oferă multe alte tipuri pe lângă PPC. Divizia lor PPC nu este foarte scumpă ($0.03 minim bid per click) dar ratele de conversie pot fi o problema deoarece această rețea nu are multe siteuri care se plieze cu reclamă ta, așa această s-ar putea fie afișată pe site-uri care nu au nici o legătură cu nișa ta.

9. Infolinks

Infolinks este foarte potrivită pentru reclame intext. Click-urile sunt ieftine, dar targetarea grupurilor țintă este un pic problematica. Are cerință obligatorie cheltuirea a minim 15 dolari pe luna (ceea ce nu este chiar mult, mulți cheltuiesc de zece ori mai mult pe zi pe reclame, de exemplu campania de 50.000 de dolari la Chitika).

10. BuySellAds

BuySellAds este o piață de reclame. Nu este o rețea PPC dar poți cumpără spațiu de reclamă pe siteuri care corespund nișei tale. Prețurile variază foarte mult în concordanță cu traficul site-ului dar ai posibilitatea cumperi un spațiu de reclamă poziționat bine pe un site cu trafic relativ mare pentru doar 15 dolari sau mai puțîn. Din acest motiv, BuySellAds poate fi mult mai profitabilă decât PPC. Dacă alegi aceste site-uri într-un mod inspirat, poți avea rezultate grozave deoarece pentru o suma lunară nu foarte mare poți obține click-uri orientate spre grupul tău țintă cu mai puțîn de 1 cent pe click.

11. Adknowledge Miva

Adknowledge Miva este o altă reatea pe care ar trebui o iei în considerare. Oferă PPC ieftin cu rate de conversie decente, cel puțîn în cazul celor mai multe nișe. Au un număr mare de siteuri înscrise, ceea ce înseamnă ai o șansă mai bună plasezi reclamele tale pe site-uri relevante. Unii webmasteri s-au plâns de click-uri false dar din păcate acestea sunt prezente pe orice rețea de reclame.

12. BlogAds

Dacă ești mai interesat de reclame pe bloguri populare decât de reclame pe motoare de căutare sau alte tipuri de siteuri, BlogAds este alegerea potrivită pentru ține. Sunt specializați în reclame pe bloguri cunoscute așa ar trebui verifici dacă blog-urile pe care dorești ai reclamele afișate sunt incluse. De asemenea fac și reclame pe Social Media deci dacă te avantajează prezența reclamelor tale pe rețele de socializare, ar trebui iei în considerare și această alternativă.

Nu putem spune care este cea mai bună alternativă la AdWords. În anumite cazuri o rețea poate fi perfectă, iar în altele poate fi un eșec total. Din acest motiv ar trebui probezi cu sume mici și analizezi rezultatele după ce ai folosit una dintre rețelele de reclame.

About the author

admin

Add Comment

Click here to post a comment